Todos
asociamos
a
busca
do
Santo Grial e a corte do rei Arturo co mundo celta, e efectivamente,
debaixo da famosa lenda medieval da procura
do Santo Grial subxace
de maneira intencionada toda
unha cartografía oculta que describe o mundo celta, unha cartografía
que intenta delimitar o espazo común da celticidade. Deste xeito,
por exemplo, o rei Mordrain podémolo identificar co rei de Marrocos
e o rei Tullido corresponderíase co rico rei do Senegal. Os
protagonistas da aventura móvense entre a marca de Escocia, o
castelo de Camelot en Gales e o castelo de Corbenic, que eu
identifico
persoalmente co
castro
de Vigo.
Noutro
momento da historia,
os
cabaleiros elexidos para tal fin,
visitan
a mítica illa Torneante, como antes xa fixeran o rei Tullido e o rei
Mordrain
por
habitaren terras próximas a devandita illa. A illa Torneante, coma o
seu propio nome indica, fai alusión ás rocas errantes da Odisea de
Homero na súa viaxe cara o Hades grego. Son as rocas de San Pedro e
San Pablo na actualidade, situadas no medio do Atlántico e que
simbolizan as viaxes ao máis
alá, as
viaxes trasatlánticas na barca de Salomón, como recolle a
famosa narración.
Segundo a ópera de Wagner, nas terras do Preste Xoán, Parsifal
agochou o Grial despois de sacalo de Montsalvage,
un
lugar de
localización
imprecisa
situado no norte de España. A raíz da ópera wagneriana
moitos
alemáns relacionan
hoxe en día o lugar de Montsalvage
co
Cebreiro galego, e o caliz alí conservado é o símbolo co que se
representa a Galicia no mundo.
Seguindo
co discurso da celticidade, aínda hoxe moitos poboados do Senegal
máis profundo recordan moito ós poboados da Idade do Bronce en
Galicia, coas súas vacas marelas de raza N'dama. O gando de raza
N'dama é o berce da nosa rubia galega, que tanto nos define e
identifica. Tamén no Senegal se atopan as enormes ovellas de raza
Ladoum. Son os "carneiros
grandes coma bois" que
se describen na coñecida lenda da viaxe de San Brandán , unha
historia tamén con claras connotacións trasatlánticas e onde,
neste caso, a mítica illa Torneante transformase no inestable lombo
dunha balea. Tamén podemos observar vacas de raza cachena nos
xeroglíficos e nas pinturas dos templos do Antigo Exipto que, de
seguro, axudaron a erguer as pirámides de Exipto.
Como
se pode observar, o mundo celta mantén unhas estreitas relacións
simbólicas,
espaciais,
xeográficas
e pretéritas coa
outra banda do Atlántico, onde os exipcios e despois os gregos
situaban o seu inframundo, a illa dos benaventurados. Máis aló do
Combo dominicano ou de Fidel Castro, os taínos
e os vascos, e por extensión os galegos, manteñen unha fráxil pero
fonda relación de parentesco, de raíces insondábeis no tempo, que
podemos remontar mesmo ao Paleolítico
superior
e
que nos introduce
de
cheo nas novidosas e rompedoras teorías referentes ós paleoindios
ou pa-leoamericanos. Neste senso, temos a valiosa raíz léxica ker,
que significa redondo, así keru
é cabeza
en lingua euskera, qeru
é cabeza en tuareg, keri
é lúa en lingua arawak e karaya
é lúa en lingua taína.
Un pequeno apontamento ou petisco, cando menos curioso, que abre as
portas a un mundo
novo por explorar e do
que seguro existe un longo fío do que tirar.
A celticidade
Ovella Ladoum do Senegal (grandes coma bois)
© Marcos Castro Vilas, arquitecto.
No hay comentarios:
Publicar un comentario